Sähkölatausaseman asennus Tampereella

Sähköautojen latausasemien asennus Tampereella ja Pirkanmaan alueella

Sähköautojen latausasemien asennus kotitalouksille, yrityksille, sekä taloyhtiöille.

Sähköautojen latausasemien asennus Tampereella ja Pirkanmaan alueella

Sähköautojen latausasemien asennus kotitalouksille, yrityksille, sekä taloyhtiöille.

Olemme asentaneet sähköautojen latausasemia yli 400 kappaletta ympäri Pirkanmaata

Olemme asentaneet sähköautojen latausasemia yli 400 kappaletta ympäri Pirkanmaata.

Tulevaisuuden liikkuminen on puhdasta, kestävää – ja sähköistä: yhä useammat auton omistajat luottavat sähköisiin voimalinjoihin ja käyttävät vihreää voimaa fossiilisen polttoaineen sijaan.

Perinteisiä kodin sähköpistokkeita ei kuitenkaan ole suunniteltu jatkuvaan latauskuormaan korkealla teholla, eikä niiden käyttöä siksi suositella jokapäiväiseksi lataustavaksi turvallisuussyistä. Auton mukana tuleva ns. suko-kaapeli eli normaali verkkovirtalaturi on hidas ja tarkoitettu vain tilapäislataukseen.

Sähköauton lataamiseen suositellaan aina kiinteästi asennettua sähköauton latauslaitetta. Sähköautoa ja ladattavaa hybridiä voidaan kuitenkin ladata kotitalouspistorasiasta edellyttäen, että latausvirta on rajoitettu 8 ampeeriin standardin SFS-EN 62752 mukaisesti. Jos autoa ladataan mukana mahdollisesti toimitettavalla suko-pistorasiaan kiinnitettävällä Mode 2 -latausjohdolla, ennen latauksen aloittamista on varmistettava suko-pistorasian soveltuvuus sähköautojen lataukseen. Vakuutusyhtiöt voivat myös asettaa vakuutusehdoissaan ja suojeluohjeissaan lisävaatimuksia suko-pistorasian käytölle sähköauton lataamiseen liittyen. Varmista latausasia suko-latauksen osalta omalta vakuutusyhtiöltäsi. Tämä koskee myös mm. työpaikalla tai loma-asunnolla tapahtuvaa latausta.

Mikä sitten olisi parempi latausvaihtoehto, kun auto seisoo kotipihassa tai autotallissa? Type2 -pistorasialla tai kiinteällä latauskaapelilla varustettu latausasema on oikein mitoitettu turvalliseen lataamiseen kaikissa olosuhteissa. Se tarjoaa lisäksi huomattavasti nopeamman latauksen 1x16A – 3x32A (3,7kW-22kW) teholla. Kotilatauslaitteella sähköauton lataaminen sujuu myös käyttäjäystävällisesti.

Latausasemalle tuleva syöttö määrittää enimmäistehon, jonka asema voi tarjota autolle.

Auton laturi määrittää, kuinka suurella teholla akkuja ladataan. Esim. seinälaturi voi olla 22 kW ja auton laturi 7,4 kW. Tällöin ladataan maksimissaan 7,4 kW:n teholla vaikka seinälaturista saisi enemmänkin irti.

Asemalle tuleva syöttö Enimmäisteho
1 x 16 A
3,7 kW
1 x 20 A
4,6 kW
1 x 32 A
7,4 kW
3 x 16 A
11 kW
3 x 32 A
22 kW

Vaihtoehtoja ja eri malleja erilaisiin käyttötarkoituksiin on useita. Hybridiauton 1-vaiheiseen lataamiseen sopii mainiosti esimerkiksi edullinen Defa Solid, joka ei vaadi kuormanhallintaa. Mikäli pihassa on täyssähköauto tai halutaan jo varautua tulevaisuuteen kun sähköautojen akustotkin kehittyvät, esimerkiksi Webasto, FinluxPro tai Garon nopea 3-vaiheinen latausasema on erinomainen vaihtoehto. Nämä on mahdollista kytkeä myös pienemmälle teholle, jos sähköä on alkuun saatavilla rajoitetusti, vaikkapa taloyhtiön autokatoksessa tai parkkihallissa.

Lähes kaikkiin latausasemiin on mahdollista asentaa myös dynaaminen kuormanhallinta. Tämä tarkoittaa, että latausasemasi säätää automaattisesti lataustehoa sen mukaan, kuinka paljon sähköä on saatavilla. Se kapasiteetti, joka ”jää yli” kotitaloutesi tarvitseman sähkön jälkeen, menee automaattisesti latausasemalle ja latausta säädetään ja optimoidaan sen mukaan. Toisin sanoen päivän aikana, jolloin sähkönkulutus on yleensä korkeimmillaan kodinkoneiden käydessä, auton lataustehoa rajoitetaan. Yön aikana kulutuksen ollessa alhaisimmillaan auton latausteho taas nousee automaattisesti. Lyhyesti sanottuna dynaaminen kuormanhallinta sopii siis kaikille. Se tulee myös periaatteessa välttämättömäksi, jos halutaan ladata kahta tai useampaa sähköautoa. Eikä tarvitse saunaillassa miettiä laskimen kanssa voiko laittaa kiukaan päälle, jos auto on latauksessa!

Dynaamisessa kuormanhallinnassa on kaksi selkeää etua:

• Sinun ei tarvitse huolehtia sähköjärjestelmäsi ylikuormituksesta ja latausaseman toiminnasta

• Pääsulaketta ei tarvitse päivittää, sillä sähkön ”ylijäämä” riittää yleensä koko päiväksi.

Meiltä saat latausasemat dynaamisella kuormanhallinnalla kätevästi asennettuna ns. avaimet käteen periaatteella, ja jokaisesta asennuksesta ammattitaitoinen asentajamme tekee asiakkaalle aina myös mittauspöytäkirjan. Tehdyn työn osuuden saat laittaa vielä kotitalousvähennyksiinkin. Toimitamme ja asennamme erilaisiin tarpeisiin kaikkien valmistajien latausasemat, sekä pieniin että isompiin kohteisiin! Asiakaskohteitamme löydät referenssit välilehdeltä.

Ota rohkeasti yhteyttä ja pyydä tarjous, niin suunnitellaan sinun tarpeisiisi sopiva kokonaisuus

HUOM! Taloyhtiöille sähköautojen latausasemien avustukset 35 % kokonaisuudesta!

Nyt saat avustukset myös yrityksille!

LUE LISÄÄ SÄHKÖAUTOJEN LATAUSASEMAN AVUSTUKSISTA:
https://www.ara.fi/latausinfra-avustus 

Ota rohkeasti yhteyttä,
sähköisesti tietenkin, ja pyydä tarjous!

Garon latausasemia on saatavana mustana, harmaana, valkoisena, ja punaisena!

Black_Entity
Garo latausasema harmaa
Garo latausasema vaalea
Garo latausasema punainen